Yüzde 20 İndirim!
 
Threads Nedir? Threads Kullanmanın Avantajları
İçindekiler

Threads Nedir? Threads Kullanmanın Avantajları

Threads nedir sorusunun yanıtı birçok insan tarafından merak ediliyor. Bilindiği gibi sosyal medya dünyasında birçok yenilik yapılıyor. Bu da markalar üzerinde yeni fırsatları beraberinde getiriyor. Bu tür yeniliklerden, kişisel hesap sahipleri de etkin bir şekilde yararlanabiliyorlar. Yeni bir sosyal ağ sitesinin gelişiyle beraber birçok internet kullanıcısı bu platform hakkında araştırmalar yapmaya başladı. Bu bağlamda Threads ne demek ve Threads avantajları nelerdir gibi soruların yanıtları aranmaya başlandı. Threads hakkında tüm ayrıntıları sizler için açıklıyoruz.

Threads Nedir?

Threads Nedir? Threads Kullanmanın Avantajları

Threads, kullanıcıların kısa mesaj alışverişinde bulunmalarına olanak tanıyan bir uygulama olarak lanse ediliyor. Esasen Meta’nın yeni sosyal ağı olarak ön plana çıkıyor. Yeni özellikleri bünyesinde barındıran Threads, bir nevi Twitter’ı anımsatıyor. Threads üzerindeki mesajlar, takipçiler tarafından beğenilebiliyor, mesajlar paylaşılabiliyor ve yorum alabiliyor. Bu yönüyle de Twitter benzeri platform şeklinde dikkat çekiyor.

Threads uygulaması hem Apple Store hem de Google Play üzerinden yüklenebiliyor. Yeni sosyal ağ, Instagram ekibi tarafından geliştirilen ve pek çok faydayı beraberinde getiren bir servistir. 500 karakter sınırı bulunuyor. Bağlantılar, fotoğraflar ve metinler paylaşabileceğiniz Threads uygulaması ile aynı zamanda beş dakikaya kadar video içerikler de paylaşabilirsiniz.

Threads, Instagram’a bağlı olarak çalışıyor. Yeni kullanıcılar, önceden var olan Instagram profilleri ile bu uygulamaya giriş yapabiliyorlar. Ağda zaten takip etmiş oldukları kişileri de otomatik şekilde takip ediyorlar.

Threads lansmanı, 2023’ün 5 Temmuz tarihinde gerçekleşti. Bu, dünya çapında Meta için büyük bir başarı olarak kabul ediliyor. Yapılan son araştırmalara göre Threads, halihazırda 150 milyon kullanıcı sayısına sahip. Kullanıma sunulduğu an, ilk beş günde 100 milyondan fazla kişi tarafından yüklendi.

Threads Twitter Farkı Nedir?

Threads nedir diyenler, bu sosyal medya uygulamasının Twitter ile farkını da bilmek isteyebilirler. Threads, metin uygulaması söz konusu olduğunda öne çıkan Twitter’a oldukça benziyor. Bununla beraber, benzerlikleri bulunsa da, aslında farklılıkları da göze çarpıyor.

Temel farklardan biri, henüz Threads’in bir web arayüzünün bulunmamasıdır. Başka bir ifade ile Threads, sadece mobil cihazlarda kullanılabilir. Yani Threads kullanmak için tablet veya cep telefonu tercih etmelisiniz. Buna karşılık Twitter, hem web üzerinden hem de mobil cihazlardan kullanım imkanı vaat eder.

Threads aynı zamanda kullanıcılar arasında paylaşımları ve özel mesajları arama olanağı sağlamıyor. Ağda en çok konuşulan konular gibi önerileri de yok. Bir başka önemli husus ise kendisine bağlı Instagram profilini silmeden, Threads hesabının silinemiyor oluşudur. Fakat Threads hesabınızı devre dışı bırakabiliyorsunuz.

Metinlere öncelik veren bir sosyal medya sitesi kullanmak isteyenler için Threads ve Twitter’ın yanı sıra farklı platformlar da bulunuyor.

Avantajları Bakımından Threads Nedir?

Threads nedir diye araştıranlar, bu sosyal medya sitesinin avantajlarını da öğrenmek isterler. Genel konuşacak olursak, metin tabanlı sosyal medya siteleri, dijital pazarlama çalışanlarına, markalara ve diğer kişisel kullanıcılara çeşitli avantajlar sağlar. Bunları aşağıdaki gibi açıklamak mümkün olacak.

Yeni Bir Hedef Kitleye Ulaşmanızı Sağlar

İnternet üzerinde farklı tercihlere ve tarzlara sahip olan kullanıcılar mevcut. Bazıları zamanlarının büyük bir kısmını TikTok ve YouTube gibi görüntü odaklı ağlara ayırmayı tercih ediyorlar. Kimileri ise Twitter gibi metin tabanlı sosyal medya sitelerine yöneliyor. Threads’in piyasaya giriş yapması ise metinleri görsel içeriklere tercih edenler için biçilmiş kaftan.

Yukarıda da söz ettiğimiz gibi Threads metin uzunluğu en çok 500 karakter oluyor. Bu da şüphesiz ki, Twitter’a göre bir avantaj kabul ediliyor. İlginç fikirleri ve düşünceleri daha net olarak ifade etmek isteyenler, Threads ile keyifli bir süreç elde edebiliyorlar. Faaliyet gösterdiğiniz alanla ilgili olan hususları gündeme getirmek, takipçilerinizin fikirlerini paylaşmaları için onlara alan açmak ve birçok insanı aynı yerde toplamak, Threads sayesinde oldukça kolay.

Diğer Ağlarla Entegrasyon Avantajı

Threads’in bir başka avantajı ise diğer ağlar ile sunmuş olduğu entegrasyon oluyor. Bu nedenle Threads kullanıcıları, yayınlarını birden fazla alanda kullanabiliyorlar. İlk olanağınız ise içeriklerinizi Instagram üzerinde sunmak oluyor. Bilindiği gibi bir sosyal medya sitesinin diğerine destek sunması, dijital dünyadaki görünürlüğünüzü teşvik ediyor.

Meta, Instagram haricinde Threads paylaşımlarının Mastodon gibi farklı sosyal ağlara bağlanmasını mümkün kılmak için çalışmalarını sürdürüyor. Üretilen içeriklerin pek çok farklı sosyal ağda paylaşılmasıyla, tüm bu platformlarda olumlu sonuçlar elde etmek kaçınılmaz hale geliyor.

Görünürlüğü Artırır

Sosyal ağlarda hatırlanmak için görünür olmalısınız. Bu yüzden Threads isimli sosyal ağda aktif olmak, görünürlüğünüzü artmanın harika bir yolu oluyor. Metinleri ön planda tutan Threads uygulaması, sizin de hedef kitleye açık olduğunuzu ve onlara özel çeşitli içerikler oluşturduğunuzu göstermenin bir yolu olarak kabul ediliyor.

Tabii ki, hiçbir sosyal medya uygulaması, kendi ağında aktif olma zorunluluğu içermiyor. Ancak herhangi bir sosyal ağda ne kadar fazla aktif olursanız, geniş kitleleri etkileme şansınız da o kadar fazla oluyor. Aktif bir Threads profili oluşturmak, yeni bağlantılar kurmanıza yardımcı olarak, görünürlüğünüzü teşvik ediyor.

Threads Satış ve Pazarlama Stratejilerine Nasıl Dahil Edilir?

Threads nedir açıklarken, bu sosyal medya platformunun satış ve pazarlama stratejilerine nasıl dahil edilmesi gerektiğinden de bahsetmek gerekiyor. Threads henüz çok yeni olduğu için uygulamanın net bir reklam stili ya da bu alanda başarı öyküsü bulunmuyor. Fakat bazı detaylara en başından dikkat edilmesi gerekiyor. Bunları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:

Threads’in Instagram Entegrasyonundan Yararlanın

Threads’in sağladığı başlıca fırsatlar arasında en öne çıkan nokta, Instagram entegrasyonu var. Sosyal medya sitesinde sağlam bir takipçi tabanıyla varlık oluşturmak için Instagram’ın gücünden yararlanmak gerekiyor.

Instagram kullanan herkesin bu sosyal ağa geçmesi de mümkün olmayabilir. Fakat Threads’i kullanacak olan takipçileriniz için de bu platformda yer almanız ve onları karşılamanız önemli. Halihazırda sahip olduğunuz takipçi kitlesini farklı bir içerik tarzıyla etkilemek için Threads üzerinde de şansınız bulunuyor. Mesela daha önce yayınladığınız bir tasarım, fotoğraf ya da video, hedef kitlenizin ilgisini çekmemiş olabilir. Ama iyi yazılmış bir metin, Threads üzerinde etki yaratabilir.

Zaman Geçmeden Threads’e Katılın

Yeni yayına alınan bir sosyal ağa en başından dahil olmak, önemli bir rekabet avantajı olarak kabul ediliyor. Çünkü size uygulamanın nasıl çalıştığını bilmeniz ve sunulan avantajlar hakkında bilgi edinmeniz için zaman veriyor. Öte yandan birçok kullanıcının da yine bu sosyal medya platformuna ilk andan dahil olduğunu ve uygulamanın amacını, kullanış stilini çözdüğünü hatırlatırız. Dolayısıyla uygunsuz davranmamak çok önemli.

Tüm bunlara rağmen ilk etapta Threads üzerinde yer almak ve yeni gelenleri karşılamak oldukça mühim. Ayrıca bazı kampanyaları ve etkileşimleri kolay ve pratik şekilde test etme fırsatı yakalıyorsunuz. İlk konumlandırma, yeni sosyal medya sitesinde bir kazanmanıza yardımcı oluyor.

Kampanyaları Test Edin

Bir başka önemli husus ise kampanyaları test etmek. Yeni bir platform olmasına karşın pazarlama kampanyalarını Threads üzerinde test etmek gerekiyor. Şimdiye kadar Threads’te, mesela Facebook ve Instagram’da olduğu gibi reklam bulunmadığı göz önüne alındığında, özellikle dönüşüm hunisinin en üst alanında konumlanan markalı içerik kampanyaları detaylı bir şekilde ele alınabiliyor. Markalı içerik kampanyalarının etkilerini daha iyi anlamak için Threads’te yer almanız öneriliyor. Bir karşılaştırma yaparak, reklamların markanız üzerindeki etkinliği hakkında derinlemesine bilgi edinebiliyorsunuz.

Takipçilerinizin büyük bir bölümünün zaten Threads’i tanıdığını unutmamalısınız. Sonuçta Instagram ile bağlantısı bulunuyor. Mesela influencer’lar vasıtası ile yeni ürün ve hizmetler sağlayan eylemlere imza atmak, bu potansiyel müşterilerin dikkatini yeniden kazanmayı mümkün kılabilir.

Threads Kalıcı Bir Sosyal Ağ mı?

Her yeni sosyal medya sitesi piyasaya giriş yaptığında bu tür soruların yanıtları aranır. Threads nedir araştırması yaparken, bu sosyal ağın kalıcı olup olmayacağını da merak ediyor olabilirsiniz. Çünkü hem bireysel kullanıcılar hem de marka sahipleri, kolayca bir kenara bırakacakları bir araca yatırım yapmak istemezler. Aksi halde bu durum zaman ve para kaybını teşvik eder.

Diğer tüm sosyal medya sitelerinde olduğu gibi Threads’in de geleceği hakkında emin olmanın kesin bir yolu bulunmuyor. Ancak bazı noktalar, pazardan önemli paylar alacağını işaret ediyor olabilir. Bunun en önemli kanıtı ise mükemmel sonuçlar veren ve popülaritesi bir hayli yüksek olan Instagram’a entegre olmasıdır.

Yukarıda da değindiğimiz gibi entegrasyon, yürütülen faaliyetlerde sağlamlığı beraberinde getiriyor. Diğer yandan Meta’nın, daha çok sayıda kullanıcı çekme eğiliminde olan farklı ve yeni özelliklere yatırım yapmaya devam edeceği düşünülüyor.

Sosyal Medya Analizleri Neden Önemli?

Threads nedir açıkladık. Peki, hem Threads hem de diğer sosyal medya siteleri için analiz yapmak neden önemli? Etkili bir sosyal medya analizi, birçok açıdan önem kazanıyor. Bunları aşağıdaki gibi açıklamak mümkün:

·         Alanınızla alakalı sektör eğilimlerini belirlemeyi sağlar.

·         Etkili profilleri kontrol etmenizi ve amaçlarınızla alakalı farkındalık oluşturmanızı mümkün kılar.

·         Karar vermeye katkı sağlayacak bilgiler elde etmenize yardımcı olur.

·         Kullanıcıların sosyal ağlardaki alışkanlıklarını incelemeyi sağlar.

·         Müşterilerin marka ile olan ilişkisini ve yolculuğunu bilmenize destek olur.

·         Dijital medyada ürün ve hizmetler için çok daha fazla görünürlük kazandırır.

·         Sosyal ağlardaki tüketici davranışlarını gerçek zamanlı şekilde yönetmenize izin verir.

·         Satın alma yolculuğunun herhangi bir sürecinde problem çözme ve stratejiler uygulama fırsatı sunar.

·         Marka özgünlüğü ve marka güvenilirliği yaratmanızı teşvik eder.

·         Belirli hedef kitle segmentlerinin markayı nasıl algıladığını anlamayı sağlar.

·         Pazarlama kampanyalarının farklı sosyal ağlardaki performanslarını değerlendirmenizi mümkün hale getirir.

·         Paradan ve ayrıca zamandan tasarruf etmenizi sağlar.

·         Ayrıntılı raporlar ile sosyal medya bütçenizi daha iyi yönetmenizi destekler.

Sosyal Medyanın Markalara Faydaları Nelerdir?

Sosyal etkileşim ağları olarak dikkat çeken sosyal medya siteleri, çok çeşitli avantajlar ve faydalar yaratıyor. Markaların büyümesi ve gelişmesi için elzem hale gelen sosyal medya, ürün ve hizmetlerin satış rakamlarının artmasına yardımcı oluyor.

İçeriklerinizi sosyal ağlarda yayınlamak ve dağıtmak, görünürlüğünüzü pratik şekilde artırmanın en iyi yolu oluyor. Sosyal medya profilleriniz, marka sesiniz ve içeriğiniz için sadece yeni kanallardır. Bu oldukça önemlidir. Çünkü diğer taraftan sizi yeni müşteriler için daha erişilebilir kılar. Sosyal medya sitelerini aktif olarak kullanan markalar, daha fazla müşteri sadakati elde ettikleri için hedef kitleleri ile buluşmaları daha kolay oluyor.

Sosyal medya pazarlaması, birkaç farklı biçimde yüksek dönüşüm oranları ile sonuçlanıyor. Bunlar arasında en önemlisi de insanlaştırıcı unsur oluyor. Markalar, sosyal ağlarda etkileşimde bulunurken halka daha yakın oluyorlar. Dolayısıyla bu durum, tüketici kesimin daha çok ilgisini çekiyor. Ürün ve hizmet tanıtımı bu yolla daha kolay olurken, aynı zamanda dönüşüm oranları da artış gösteriyor.

Sipariş Sorgula